Löpning varje dag del 2

det här med löpning verkar vara ett knepigt kapitel. Efter åtta dagars löpning så la jag ner verksamheten. Den lilla känning jag hade i vänstra vaden utvecklades till något som blev mycket värre. Jag insåg att jag var tvungen och göra någonting åt var den innan jag kunde forsätta löpningen.

Jag bokade in mig hos naprapaten och han körde sin variant av bindvävsmassage på vänstra vaden. Förra gången så krävdes det bara två behandlingar på den andra vaden för att den skulle vara fit for fight. Jag hoppas på samma goda resultat den här gången. Sen börjar jag räkna från noll igen. 

  
Som vanligt lät han mig göra en minnesövning för att stänga av premotoriska kortex. Den metoden är han ensam om och jag ger mig inte in i att försöka förklara det här. 

Skam den som ger sig. 

Det här inlägget postades i Löpning, Skador och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

