Löpning varje dag

Jag funderade på om det kunde vara bra. Jag menar – Elin Ragnarsson har ju gjort det. Springa varje dag i 265 dagar under hashtaggen #runstreak på Twitter. Jag har inte riktigt förstått vitsen eller vinsterna med det, men den senaste veckan har jag sprungit runt 3 km varje dag. Det är mer än vad jag kunnat göra under våren utan att få ont. Jag har inte haft en enda riktigt besvärlig krämpa en enda dag. Lite känningar i ena vaden, men ingen kramp eller skada.

Kanske är jag inte redo än att ta mig an längre sträckor, men till hösten kanske. Om man leker med tanken att man lägger på en km varje vecka så borde jag kunna komma upp i ganska rimliga sträckor utan att gå sönder. Det handlar ju trots allt bara om att bygga upp muskler och ligament. Pannbenet finns ju där, men det är ju när pannbenet går igång som övriga kroppen däckar 🙂

Det här inlägget postades i Löpning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

