Hemgjord energigel

Jag gjorde ett litet experiment idag. Tyckte det skulle vara spännande att göra en egen energigel. Jag handlade på mig maltodextrin för en tid sedan och tänkte att det skulle kunna utgöra en bra energikälla i min gel. En deciliter pulver ger nästan 1000 kcal. Sedan hittade jag en billig förpackning med Jello. Tror den kostade runt 15kr. Jag valde apelsinsmak. Maltodextrinet är ju smaklöst så det borde inte skära sig.

Sammanblandat blev det väldoftande i alla fall. Nu kvarstår bara nedkylningen på altanen och sen får vi se. Jag behöver lösa förvaringen. Jag kan ju inte springa med plastmuggar i fickorna. Det kanske blir små plastpåsar.

20140412-191024.jpg

20140412-191258.jpg

Det här inlägget postades i Löpning, Tips och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hemgjord energigel

  1. Tomas skriver:

    Aaah. Tänkte inte på det. Tänk svårt så blir det svårt, som en kompis brukar säga.

    Gilla

Kommentera

